Etkileşimli sesli yanıt veya IVR, arayanlarla etkileşime giren ve onlara bir menü aracılığıyla seçenekler sunarak bilgi toplayan otomatik bir iş telefonu sistemi özelliğidir. IVR Sesli Yanıt Sistemi’nin eylemlerine arayanların seçimleri karar verir. IVR, telefon tuş takımı veya sesli yanıt aracılığıyla arayanın yanıtlarına göre işlemler gerçekleştirir. Bu yazımızda, “IVR Sesli Yanıt Sistemi nedir, ne işe yarar, nerelerde kullanılır ve nasıl çalışır?” sorularına yanıt vereceğiz.
Voicebot ya da bilinen adıyla IVR Sesli Yanıt Sistemi, günümüzde çeşitli sektörlerde çalışan kurumların tercih ettiği bir hizmettir. Etkileşimli Sesli Yanıt Sistemi olarak da bilinen bu hizmeti şirketler veya çağrı merkezler, arayanın seçimlere göre aramaları yönlendirmek için kullanır. Bu seçenekler aracılığıyla, arayan kişinin müşteri hizmetleri yetkilisiyle mi yoksa teknik destek servisiyle mi iletişim kurmak istediğini belirleyebilir. Eğer siz de bu hizmetten yararlanmayı düşünüyorsanız; ancak yeteri kadar bilgi sahibi değilseniz yazımızı okuyabilirsiniz. Böylelikle, merak ettiğiniz “IVR Sesli yanıt sistemi nedir, faydaları neler, nerelerde kullanılır ve nasıl çalışır?” sorularına cevap bulabilirsiniz.
IVR Sesli Yanıt Sistemi Nedir?
IVR Sesli Yanıt Sistemi, gerçek insan etkileşimi gerektirmeden otomatik sistemler veya çağrı merkezleri aracılığıyla müşterilerinizle etkileşim kuran, Yapay Zeka destekli bir yazılım hizmetidir.
IVR Sesli Yanıt Sistemi Nasıl Çalışır?
Doğal bir insan sesi motoruyla desteklenen bu teknoloji, soruları yanıtlamak ve müşteri sorgularını yanıtlamak için karmaşık konuşmaları gerçek zamanlı olarak doğru bir şekilde yakalar ve kavrar. Arka uç sistemlerine bağlı olan ses botları, geçmişlerini ve tercihlerini anlamak ve gelecekteki eylemleri en iyi şekilde tahmin etmek için müşteri verilerine ve bağlamına sınırsız erişime sahiptir.
IVR Sesli Yanıt Sistemi Nerelerde Kullanılır?
Bu teknoloji, geniş ölçekte yüksek kaliteli destek sağlayan, günde 24 saat kullanılabilen otomatik aracılarla birden çok kanalda kullanılabilir.
IVR Sesli Yanıt Sistemi’nin en çok kullanıldığı sektörlerin başında bankacılık gelmektedir. Bankaların müşteri hizmetleri telefonu arandığı zaman genellikle sesli bir anons karşınıza çıkar. Bu anons, alınacak olan hizmet ile alakalı olarak telefon tuşlarının görevlerini size aktarır. Bunun yanı sıra poliklinik, hastane randevularında da aynı yöntem tercih edilmektedir.
Gelişmiş bir teknoloji olduğundan dolayı farklı farklı sektörlerde de bu hizmetten yararlanılır. “IVR Sesli Yanıt Sistemi nerelerde kullanılır?” sorusuna yanıt olarak şu sektörleri de sıralayabiliriz:
Sigortacılık,
Kampanya düzenleyen firmalar,
Eğitim hizmeti veren kurumlar,
Borç sorgulaması yapılan işletmeler,
Belediyeler,
Sağlık hizmeti veren kurumlar.
IVR Sesli Yanıt Sistemi’nin Faydaları
IVR Sesli Yanıt Sistemi, 7 gün 24 saat hizmet verebilmektedir. Böylelikle, müşteriler istedikleri zaman IVR sistemlerine ulaşarak hizmet alabilirler. Dinamik verileri seslendirme olanağı sunan sesli yanıt sistemi, müşterilere isimleriyle hitap ederek kişiye özel bir deneyim de sunabilir.
IVR Sesli Yanıt Sistemi, müşteri temsilcisi gerektirmediği için etkili bir çağrı yönlendirme çözümü sunar. Müşteriler etkileşimli sesli yanıt sistemi aracılığıyla kendi kendilerine hizmet edebildiklerinden, işletmelerin müşteri temsilcilerine bağımlılığı azalır.
Bunun yanı sıra, IVR Sesli Yanıt Sistemi ile ekonomik açıdan da verimlilik sağlanabilir. Bu sistem sayesinde işletmelerin 7/24 müşteri temsilcisi istihdam etme durumu ortadan kalkar ve bu da maliyetleri düşürerek verimliliği artırır.
IVR Sesli Yanıt Hizmeti İçin İstanbul Telekom!
Müşteri odaklı çalışan, teknoloji alanında her daim yenilikçi ve kendini güncelleyen, kaliteli, profesyonel hizmeti ilke edinen İstanbul Telekom, IVR Sesli Yanıt hizmeti konusunda da sizin yanınızda! Türkiye telekomünikasyon pazarında lider bir alternatif olma yolunda ilerleyen İstanbul Telekom ile IVR Sesli Yanıt işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Comments