top of page

Hemşire Çağrı Sistemi Nedir, Nasıl Çalışır? Hemşire Çağrı Sistemleri Ne İşe Yarar?


Hemşire çağrı sistemleri, hastanelerin ya da sağlık kuruluşlarının belli alanlarına yerleştirilmiş olan ekipmanlar sayesinde acil durumlarda müdahale yapılabilmesi için hemşirelere çağrı yapılabilmesini sağlayan otomasyon sistemleridir. Son yıllarda teknolojinin gelişmesine paralel olarak sağlık sektörü de bundan en faydalı şekilde yararlanmaya çalışmaktadır. Teknolojinin sağlık sektörü için önemli ve faydalı bir yardımcı araç olduğu düşünüldüğünde, hemşire çağrı sistemlerine yapılan yatırımlar da bir o kadar gereklidir. Bu yazımızda, “Hemşire çağrı sistemi nedir, nasıl çalışır ve ne işe yarar?” sorularına yanıt arayacağız.



Hemşire çağrı sistemi, acil durumlarda hastanın ya da yanında bulunan refakatçisinin kullanması ile devreye geçen ve hemşire ya da doktorun hastaya müdahale süresini hızlandırmak için hayati önem taşıyan sistemleri ifade eder. Bu sistemler günümüzde oldukça önemli ve kritiktir. Hemşire çağrı sistemleri sayesinde hastanelerde bulunan hastaların isteklerinin vakit kaybetmeden yerine getirilmesi sağlanmaktadır. Yine bu sistemler sayesinde acil müdahale hızlıca yapılabilmekte hem de yapılan hizmetin kalitesi ölçümlenebilmektedir.


Hemşire Çağrı Sistemi Kullanımı


Hemşire çağrı sistemleri hastane odasında yatan hastanın tedavi süresi boyunca odalarında, tuvalet ve banyolarında kullanabilecekleri sistemlerdir. Bu sistemler sağlık kuruluşlarının uluslararası akreditasyon birimleri tarafından koyulan şartlarından bir tanesidir.


Hemşire çağrı sistemleri kullanımı basit ve anlaşılırdır. Bu sistemler maliyet açısından da uygundur ve minimum bakım ile devam ettirilebilmektedir. Alarm şeklinde bir çağrı sistemi olduğu için durdurulana kadar devam etmektedir. Ayrıca hastanın kolayca uzanabileceği yerlerde olduğu için kullanım ve erişim kolaylığı da sağlayan sistemlerdir.


Hemşire Çağrı Sistemleri Nasıl Çalışır?


Hemşire çağrı sistemi hemşire ve hasta arasındaki iletişimin etkin ve kolaylıkla yapılabilmesini sağlayan sistemlerdir. Bu sistem yatak başı ünitesi, wc çağrı ünitesi, el seti ve kapı üstü koridor lambasından meydana gelmektedir.


Hemşire çağrı sisteminde odada bulunan hastanın ya da refakatçisinin odada bulunan hemşire çağrı butonuna basması ile birlikte müdahalenin yapılması gereken hastanın bilgileri ya bilgisayarda mevcut olan yazılımda görülebilmekte ya da hemşirenin görebileceği çağrı panosundan takip edilebilmektedir. Bütün bunlara ek olarak sesli uyarıda verilebilmektedir.


Hemşire çağrı sisteminde yer alan tüm ekipmanlar acil durumlarda kullanılmasına uygun olarak tasarlanmıştır. Örneğin banyoda ya da tuvalette hastanın düşmesi ya da kendini kötü hissetmesi gibi durumlarda yere kadar uzanan ipli çağrı butonunu kullanarak yardım çağırabilmektedir. Bunun dışında rahatsızlık anında hasta el setinde yer alan butona basarak ilk müdahale için hemşirelerin gelmesini sağlayabilmektedir.

Görüldüğü gibi, hemşire çağrı sistemleri hem işitsel hem de görsel olarak ilgili hemşirelere alarm vermekte ve hasta ile hızlıca iletişime geçilmesini sağlamaktadır.


Hemşire Çağrı Sistemleri Kullanım Alanı Nedir?


Hemşire çağrı sistemleri ağırlıklı olarak sağlık kuruluşlarında kullanılmaktadır. Bu sistem hemşire ve hasta arasındaki iletişimi hızlandırması sebebi ile hastanelerin olmazsa olmaz sistemlerinden biridir. Sağlık kuruluşlarının yanı sıra, gerekli görüldüğü durumlarda bakımevi veya çocuk yuvalarına da bu sistemler kurulabilmektedir.


Hemşire Çağrı Sistemi İçin İstanbul Telekom!


Müşteri odaklı çalışan, teknoloji alanında her daim yenilikçi ve kendini güncelleyen, kaliteli, profesyonel hizmeti ilke edinen İstanbul Telekom, Hemşire Çağrı Sistemi hizmeti konusunda da sizin yanınızda! Türkiye telekomünikasyon pazarında lider bir alternatif olma yolunda ilerleyen İstanbul Telekom ile Hemşire Çağrı Sistemleri işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

114 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Kommentare


bottom of page