Chatbot ve Voicetbot arasında kararsınız kaldınız. Hangisini seçeceğinizi ya da hangisine yatırım yapacağınızı bilmiyorsunuz. Bu yazımız tam da sizlere göre. Chatbot ve Voicebot arasındaki farkları, avantajları, dezavantajları ve tüm merak ettiğiniz her şeyi kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Böylelikle de “Chatbot mu Voicebot mu daha faydalı, hangisini seçmeliyim?” sorusuna yanıt bulabilirsiniz.
Chatbot, kullanıcı ile genellikle metin, bazı durumlarda ise konuşma yoluyla diyalog kurarak bilgi veren veya bir işlemi gerçekleştiren bir yazılımdır. Voicebot'lar, arayanın genellikle doğal dili kullanarak etkileşimli bir sesli yanıt (IVR) sisteminde kendi sesiyle gezinmesine olanak tanıyan yapay zeka (AI) tarafından desteklenen yazılımlardır. Arayanların menüleri dinlemesi ve tuş takımlarında karşılık gelen numaralara basması gerekmez. Canlı bir operatörle yapılan aramanın basitleştirilmiş bir simülasyonunda IVR ile konuşurlar.
Chatbot ve Voicebot’ların, hem kendi avantajları hem de kendi sınırlamaları bulunur. Seçim yapmadan önce, her iki teknolojinin de tüm yönlerini yakından tanımanız önemlidir.
Chatbot’a Karşı Voicebot
Chatbot’ların yaygın kullanım alanı müşteri hizmetlerinde görülür. Birincil iletişim moduna bağlı olarak; Chatbot'lar ve Voicebot'lar olarak farklılık gösterir. Bilindiği gibi, konuşma, metne kıyasla daha doğal bir iletişim yolu olarak kabul edilir. Ancak, Chatbot'larda aynı durum söz konusu değildir. Chatbot’ların etkinliği, kullanıldığı göreve bağlıdır.
Bir örneklem üzerinden konuyu değerlendirelim. Bir otel söz konusu diyelim…Bu durumda Voicebot’un kullanılması, yalnızca müşteri tarafından bilinen bir ürünü sipariş almanıza yardımcı olur. Ancak müşteri, menüye bakmak ve ne sipariş edeceğine karar vermek istiyorsa, bu durumda bir Voicebot kullanılması etkisiz olacaktır. Oysa Chatbot’lar, kolay bir şekilde metin veya tüm menünün görüntülerini müşteriye gönderebilir. Böylece siparişi etkili bir şekilde alabilir.
Eğer seçeceğiniz aracın -Voicebot ya da Chatbot- güçlü ve zayıf yönünü bilirseniz onlardan hangisini alacağınıza daha kolay karar verirsiniz.
Chatbot ve Voicetbot Arasındaki Farklar
Bir kullanıcı, kolay bir şekilde erişim sağlayabildiği için telefonundaki bir Chatbot ile kolayca sohbet etmeye başlayabilir. Oysa, bir kişinin akıllı telefonunda veya bilgisayarında yüklü bir Voicebot yoksa, bu durumda o kişinin Voicebot ile bir konuşma başlatmak için önce akıllı hoparlör cihazı satın alması gerekir. Örneğin, Facebook'un Messenger botları insanlar tarafından kolayca erişilebilir olurken Siri'ye yalnızca bir Apple ürünleri ile erişim sağlayabilirsiniz.
Chatbot’lar, Textbot’lar ile müşterilerine daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşabileceklerinden dolayı daha uyumlu bir yapıdadır. Buna karşın Voicebot’lar, Textbot’lara, yani Chatbot’lara oranla daha eğlenceli olabileceğinden tüketiciler için daha uygun ve ilgi çekicidir.
Voicebot’lar insanlarla kolay bir şekilde etkileşime girebilirken Chatbot’larda bu durum görülmemektedir. Bunu şöyle açıklayabiliriz, bir kullanıcı araba kullandığı sıraca Voicebot aracılığıyla çok kolay işlemlerini yapabilir. Öteki türlü, kullanıcının araba kullanırken bir yandan da telefonunda istediği işlemi yapması için tuşlama yapması gerekmektedir.
Artık Chatbot’lar ve Voicebot’lar arasındaki farkları anladığınızı düşünüyoruz. Şimdi, işletmeniz için en iyisini düşündüğünüz hizmeti seçmenizin zamanı geldi.
Chatbot ve Voicebot Hizmeti İçin İstanbul Telekom!
Müşteri odaklı çalışan, teknoloji alanında her daim yenilikçi ve kendini güncelleyen, kaliteli, profesyonel hizmeti ilke edinen İstanbul Telekom, Chatbot ve Voicebot hizmeti konusunda da sizin yanınızda! Türkiye telekomünikasyon pazarında lider bir alternatif olma yolunda ilerleyen İstanbul Telekom ile Voicebot ve Chatbot işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Yorumlar